om bønn

de siste ukene har det vært ett ønske i hjertet om å etterhvert skrive litt om bønn, men hver gang jeg har tenkt på det har det utløst en bønn i mitt hjerte: Gud!!! Hvordan og hva? Jeg ser ikke veien gjennom dette, vis meg!

Og slik som dette har bønn vært for meg mange ganger, noe jeg ikke klarer å gripe… jeg vet det ligger en dimensjon i det hele som jeg ikke ser, som jeg ikke kjenner… og jeg finner den ikke,  jeg finner ikke døren og må rope ut: Gud hjelp meg, lær meg å be… akkurat slik Jesus måtte lære disiplene å be,  må vi lære av Gud selv hva bønn er og ikke er… og vi må finne i Guds Ord hva det sier om bønn.

Men så kommer utfordringen, hvordan bruke hva vi vet? Hvordan blir dette oss? Hvordan la bønn være en livsstil og ikke noe vi kun roper ut i nødens stund? Kan man virkelig «alltid be»? Hvor er kraften i bønn som «alle» snakker om? Hvorfor kjennes alt tungt ut, hvorfor er det som om taket er helt tett og himmelen lukket? Hvor er den dimensjonen i bønn jeg har hørt om, det jeg ikke kjenner men som jeg leter etter… som min sjel tørster og lengter etter… for det er der, det må det være, når Gud legger så sterk lengsel etter å komme inn i bønnenes verden i hjertet, så må det være der, det må være mer! Gud vis meg veien… Gud lær meg å be!

Noen som kjenner seg igjen i dette? Eller er det bare meg som har strevd med bønn og bønneliv? Bare jeg som ikke har funnet veien og sett lysglimtene som sendes som svar fra himmelen og litt etter litt lyser opp og gir større visdom og innsikt, og ikke minst kjennskap til hva bønn er? Jeg tror ikke det er bare meg… og jeg ber om at noen av de tingene Gud har minnet meg om og som jeg har måtte ta tak i og rettet på i mitt liv, også kan hjelpe deg… Vil ta opp litt om hva bønn ikke er og hvorfor vi må ha rene hjerter, hvordan Den Hellige Ånd kommer oss til hjelp, om å be alltid og flere sider/ting, jeg ser hva dagene bringer og tar det litt etter litt etter som Gud viser meg hva jeg skal dele den enkelte dag…

Må Gud velsigne din inngang og utgang, må Hans beskyttelse verne deg og Hans fred fylle ditt hjerte! Må Hans sannhet fylle dine tanker og lede dine avgjørelser, må Hans styrke fylle dine steg og Hans kraft og kjærlighet finnes i dine ord.

Din tur til å dele :)

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Blogg på WordPress.com.

opp ↑

%d bloggers like this: