Sola skinner fra skyfri himmelog fuglene synger lystig i lag.Vinteren smelter sakte bortog våren titter varlig frem.Jeg skulle kjent på glede og fryd,men det er ikke det som rår. Løftet om vår og lysere tiderkræsjer med hva som kastes mot meg.Storm med orkankast på yttersidenog i meg smerter som tordenskrall.Dypt i mitt indre et svakt,... Fortsett lesing →
Gud er én
For noen dager siden fikk jeg spørsmålet om jeg for tiden hadde et sunt kosthold (og ja, det vil ta oss over til temaet i tittelen). Helt ærlig er det ikke det beste for tiden siden jeg er veldig dårlig nå, men samtidig er det ikke dårlig siden vi spiser variert. Men en av tingene... Fortsett lesing →
omsluttet av nåde og kjærlighet
Når Gud strekker sine armer ut og omslutter et menneskebarn i nøder det som om himmelen kommer ned og brer sine vinger rundt om jord.Slit og strev forsvinner bort, ro og fred får vokse fram. Når himmelen inntar jord, blir sorg vendt til dans og tårer til latter.I en stormfull tid kommer freden inn og... Fortsett lesing →
Tør jeg våge drømme igjen?
Jeg har tenkt på det spørsmålet flere ganger siden nyttår, om jeg våger å drømme? Våger jeg å få nye drømmer som jeg strekker meg mot? Er jeg klar for det? Det er ikke så enkelt som mange vil ha det til, å ha gode drømmer for framtiden. Noe man strekker seg mot, ønsker se... Fortsett lesing →
Glemte skatter #4
Reprise av innlegget "Han kjenner deg ved navn"