bønn er fellesskap

Fellesskap med Gud Den Allmektige. En del av fellesskap er kommunikasjon, noen ganger snakker bare en, men for det meste er det to som snakker med hverandre- er vi flinke nok til å lytte til hva Gud vil si oss? Eller svipper vi bare fort innom med bønnebegjærene våres og stikker igjen med en gang... Fortsett lesing →

tro og bønn

"Uten tro er det umulig å være til glede for Gud. For den som trer fram for Gud, må tro at han er til, og at han lønner dem som søker ham." (Heb.11.6) Det er lett å si vi tror på Gud, mange gjør så, dilemmaet kommer vel heller når det gjelder punktet at vi... Fortsett lesing →

hva er i hjertet bak bønnen?

"Hadde jeg hatt urett i sinne, (annen oversettelse: for øye) ville Herren ikke ha hørt meg." (Sal.66.18) Det er ett alvor i dette verset vi mange ganger overser, hva er motivet for min bønn? Det sies klart og tydelig her at har jeg urett for øye vil ikke Gud høre meg...  Det vil være noe... Fortsett lesing →

om bønn

de siste ukene har det vært ett ønske i hjertet om å etterhvert skrive litt om bønn, men hver gang jeg har tenkt på det har det utløst en bønn i mitt hjerte: Gud!!! Hvordan og hva? Jeg ser ikke veien gjennom dette, vis meg! Og slik som dette har bønn vært for meg mange... Fortsett lesing →

skriv tabbene i sanden

12 Jeg mener ikke at jeg alt har nådd dette, eller alt er fullkommen, men jeg jager fram mot det for å gripe det, fordi jeg selv er grepet av Kristus Jesus. 13 Søsken, jeg tror ikke om meg selv at jeg har grepet det. Men én ting gjør jeg: Jeg glemmer det som ligger... Fortsett lesing →

Blogg på WordPress.com.

opp ↑