Vi er tilgitt, vi er rettferdiggjorte, men vi er ikke syndfrie. Vi faller og feiler oftere enn vi liker å innrømme og vi er alltid avhengig av Guds nåde og hjelp. Vil vi ta Gud på alvor, så må vi også ta synd på alvor og det betyr at vi må være ærlige om at vi er ikke så gode som vi helst vil være.
Når sangen stilner
Når sangen i mitt hjerte stilner, syng mitt hjertes sang for meg. Når mørket råder og kulden tynger, vær du den sang som håpet tenner.
2021-tilbud: Kort, men godt
Et lite tilbud til dere som er lesere av bloggene mine, og send gjerne andre videre til dette også hvis dere tror de trenger det. Før jul gikk jeg å tenkte på hvor sjeldent vi sender brev og kort til hverandre, selv om de fleste av oss er helt enige i at vi liker å... Fortsett lesing →
Den første julenatt
Jula er ikke bare en tid for familie, selv om vi nordmenn ofte tenker slik, det er ei tid for de vi er glade i. Vi kan kanskje ikke holde så mange hender i år som vi ønsker, men vi kan holde mennesker i våre hjerter. La oss huske å dele med de vi er glade i, kanskje er det noen meldinger og telefoner vi burde ta? Det viktigste er ikke hvor mye vi putter av penger i våre gaver, men hvor mye hjerte vi putter i dem. Ønsker alle en god og velsignet julehøytid!
To store håpsdager
Skrevet for den andre bloggen i anledning 4. søndag i advent. Når dagen har nådd sitt mørkeste så vil det snu og gå mot lysere tider. Det er ikke noe usikkert rundt det, det er slik Gud har satt det til å skje. Når det er som mørkest kommer vendepunktet som tar oss mot lysere... Fortsett lesing →