Alltid trofast og god

Det burde ikke være en overraskelse at jeg ikke snakker om meg selv i tittelen- men Gud- for jeg er absolutt ikke dét. Ikke det at jeg ikke prøver, og ikke alltid klarer, men det er også ganger jeg bevisst ikke er- fordi jeg ikke vil pga følelser, holdninger eller vrang vilje (og ja, det... Fortsett lesing →

Hvem styrer?

Er Gud på tronen og styrer alt for alle? Det spørsmålet har ofte to ulike svar. Det ene er ja, og sies utfra hva vi tror og det andre er nei, og sies med hvordan vi lever. Er noen en ateist så vil vi forklare det med at de tror ikke på Gud, noen få... Fortsett lesing →

Våre nære og kjære

Hver gang jeg går forbi det ene stuevinduet kaster jeg ett blikk opp på hvitveisen som lyser så fint oppe ved muren og jeg blir både glad, takknemlig og litt sorgfull. Planen er at den første buketten skal plukkes om ett par dager og den skal med meg på besøk til grandtanten min. Jeg vet... Fortsett lesing →

Glemte skatter #3

"Ødemarka er kanskje ikke forlokkende menneskelig sett, jeg innrømmer det, men jeg vet at det er i ødemarka jeg lever i den største avhengigheten til Gud".

Glemte skatter #2

Det vil være ulike meninger om dette innlegget virkelig er en glemt skatt eller ikke, men jeg mener det er et innlegg som er verdt å hente fram igjen. Ønsker alle ei god helg, må stunder av glede, fred og lykke fylle dere alle. Guds fred! Cecilie Dropp kristensvarene, vær så snill!!! De siste ukene... Fortsett lesing →

Blogg på WordPress.com.

opp ↑