Å velge Guds vei og vilje

Egentlig skulle kanskje innlegget blitt kalt "Jeg tar pointet Gud!!!"? Det er hvertfall hva jeg har tenkt etter at jeg har tenkt (!) på bibelverset jeg slo opp på i går. Men først: I går ettermiddag gikk jeg og tenkte på noen vers som vi finner i Titus 2, og selv om jeg ikke er... Fortsett lesing →

Vakre arr

Det er faktisk mulig å skape brister og sår om til vakre arr. Jeg vet det høres rart ut, for på overflaten ser vi sjeldent på arr som noe pent, heller på noe som er skjemmende og som vi ønsker å skjule. Men er det noe det siste tiåret har vist meg, så er det... Fortsett lesing →

En levende tro

Hvis vår tro er bare ord og hodekunnskap er den til lite nytte, både for oss selv og andre. Nå som pinsa er her er det en god tid til ettertanke, er vi i et levende forhold med Gud eller er det dødt? Den Hellige Ånd ble ikke sendt av Gud for at vi skulle... Fortsett lesing →

Et brev fra selvmedlidenheten

Jeg kommer aldri til å banke på døra di å si hallo, jeg kommer alltid snikende når du minst venter det. Jeg sitter på lur og venter på den rette stunden. Jeg gidder aldri å prøve meg når du er sterk i kroppen og er fornøyd med livet, men jeg venter tålmodig på at du... Fortsett lesing →

Blogg på WordPress.com.

opp ↑