Fint, vi har lært at den verden vi kjenner i et øyeblikk kan snus totalt på hodet, men lærte vi mer enn det? Lærte vi mer om Guds trofasthet og at Hans tanker og veier er høyere enn våres? Lærte vi å vise omsorg for de blant oss som sliter? Lærte vi å være ærligere... Fortsett lesing →
Glemte skatter #2
Det vil være ulike meninger om dette innlegget virkelig er en glemt skatt eller ikke, men jeg mener det er et innlegg som er verdt å hente fram igjen. Ønsker alle ei god helg, må stunder av glede, fred og lykke fylle dere alle. Guds fred! Cecilie Dropp kristensvarene, vær så snill!!! De siste ukene... Fortsett lesing →
Den skjulte synden skader
Vi er tilgitt, vi er rettferdiggjorte, men vi er ikke syndfrie. Vi faller og feiler oftere enn vi liker å innrømme og vi er alltid avhengig av Guds nåde og hjelp. Vil vi ta Gud på alvor, så må vi også ta synd på alvor og det betyr at vi må være ærlige om at vi er ikke så gode som vi helst vil være.
Når sangen stilner
Når sangen i mitt hjerte stilner, syng mitt hjertes sang for meg. Når mørket råder og kulden tynger, vær du den sang som håpet tenner.
Den første julenatt
Jula er ikke bare en tid for familie, selv om vi nordmenn ofte tenker slik, det er ei tid for de vi er glade i. Vi kan kanskje ikke holde så mange hender i år som vi ønsker, men vi kan holde mennesker i våre hjerter. La oss huske å dele med de vi er glade i, kanskje er det noen meldinger og telefoner vi burde ta? Det viktigste er ikke hvor mye vi putter av penger i våre gaver, men hvor mye hjerte vi putter i dem. Ønsker alle en god og velsignet julehøytid!