Hva lever vi egentlig for?

Hva er fokus i livet vårt? At vi skal ha det godt, ha fremgang og oppleve lykke eller for at andre skal bli kjent med Jesus og stilt på valg? Jeg vet at flere ikke vil like hva jeg skriver nå, men det får så være... Om jeg ikke bryr meg om at naboen går... Fortsett lesing →

Hvem hjelper vi?

Jeg hentet inn to sekker med ved litt tidligere og mens jeg kikket på dem begynte tankene om hvem hjelper vi egentlig? Jeg kan nemlig se på sekkene at de er fra to forskjellige kanter. De har samme farge på nettet, men måten veden er lagt nedi på og hvordan veden ser ut, gjør at jeg... Fortsett lesing →

Du kan stole på Guds løfter

Mennesker har en tendens til å love mer enn de kan holde, de har ikke alltid kraft til å gjennomføre hva de sier de skal. Men dette gjelder ikke Gud, så vi må ikke tvile på hans løfter fordi vi har erfart at menneskers løfter er vaklende og tidvis svake. Vi har sviktet andre og... Fortsett lesing →

Lite kan være mye

De siste dagene er det igjen kommet påminnelser om noe som er viktig: Lite kan være mye. Det er ikke hva vi gjør med hva vi skulle ønske vi hadde som er viktig, men hva vi gjør med hva vi har. Noen har mye og kan gi mye, både fysisk, praktisk og økonomisk, og enkelte... Fortsett lesing →

Må ditt mørke fylles med lys

Da israelsfolket var i Egypt så brukte Gud plager for å straffe egypterne, mens dette pågikk så holdt han hånden over sine egne på en spesiell måte. Vi glemmer noen ganger at når mye rart, vondt og vanskelig skjer rundt oss, så er det nødvendigvis ikke der for å knekke oss, men heller for å... Fortsett lesing →

Blogg på WordPress.com.

opp ↑