for litt over ett halvt år siden fikk jeg en hjerteskjærende mail fra en kjær venn av meg som skrev for å lette hjertet. Han visste ikke hvor han skulle gjøre av seg, han visste ikke hvordan han skulle hjelpe sin nydelige fru... de hadde timer tidligere fått den grufulle beskjeden om at en venninne... Fortsett lesing →
Midtøsten: Kjenner vi vår besøkelsestid?
Jeg har pga omstendighetene ikke fått all verdens med meg av hva som skjer rundt forbi, men hva som skjer i Midtøsten skal det mye til for ikke å ha fått med seg. Det er en omveltning av alt vi "kjenner som normalt" som tar sted. Folket reiser seg opp og kjemper for sine rettigheter.... Fortsett lesing →
Jeg gleder meg fordi jeg har bestemt meg for det!
Ny uke, nye muligheter? Vinterferien har hvertfall startet her i sør og værmeldinga sier knallvær! Egentlig skulle jeg vært hoppende glad, men jeg er ikke helt det... Glad for at det er skolefri og mer tid med barna, glad for at vi skulle få være mer sammen og gjøre ting vi ikke alltid har tid... Fortsett lesing →
Jeg en kverulant? Jeg svarte da bare på spørsmålene jeg…
Jeg liker ord og jeg liker å inni mellom svare bokstavelig på hva mennesker spør meg om. Har du tenkt over at det er mange spørsmål vi stiller som egentlig betyr noe annet? Vi vet godt hva den andre spør om fordi det er slik vi formulerer oss. Normenn flest skjønner det, men ikke alle... Fortsett lesing →
Jeg er tryggest når jeg er som svakest
Det høres kanskje litt selvmotsigende ut? at når man er på det svakeste er man tryggest... Dette blir veldig kort, da jeg startet å skrive ble det stopp etter ett lite avsnitt, og i dag er det heller ikke mye på plass i hodet unntaken hjernetåken. Men for meg blir nettopp det en perfekte stund... Fortsett lesing →