Ett døgn igjen så kommer det overnattingsgjester. Den eldste guttungen har med glede lånt bort rommet sitt til ett par karer som skal på mannskonferanse og trengte overnatting. (artikkel om konferansen i NorgeIDAG 3/2-11) Vanligvis steller jeg til alt, gjester skal da behandles pent! Men forrige helg visste jeg at jeg ikke ville være på... Fortsett lesing →
når ingen styrke er godt nok
ble sittende og kikke på ett bibelvers tidligere i dag, dagens vers fra Biblegateway. Rakk å lese det ett par ganger før øynene krysset seg... “Hear, O Israel: The LORD our God, the LORD is one. Love the LORD your God with all your heart and with all your soul and with all your strength.”... Fortsett lesing →
Løftene som holder
Noen dager er det godt å hente fram noen av Guds løfter til oss. Lese dem ett par ganger og gå å grunne på dem videre utover dagen. Her er noen få av dem jeg vender tilbake til. Gud er trofast og vil oppfylle alle sine løfter- tror vi det? "Vær ikke redd, for jeg... Fortsett lesing →
KEISERENS FRØ (via Oppmuntringer's Blog)
virkelig mye å tenke over i denne historien... Pleier si at ærlighet varer lengst fordi det er sannheten som setter fri. Vi skal ikke kimse av viktigheten med å leve rettferdige liv. For andre kan vi se mislykka ut, men ikke i Guds sine øyne. Vår karakter er viktig for Gud, og ofte vil vi... Fortsett lesing →
når ventetiden blir lang…
Jeg fikk ett vers i kveld- Sal.37.5- og har slått det opp i alle de fire norske oversettelsene. Sett din vei i Herrens hånd og stol på ham! Han skal gjøre det; (1930) Legg din vei i Herrens hånd, stol på ham, så griper han inn. (1978/85) Sett din vei i Herrens hånd og stol... Fortsett lesing →