i vår svakhet er Han sterk

"Alt makter jeg i Kristus, Han som gjør meg sterk." (Fil.4.13) Hvor lett er det ikke å henge seg opp i våre svakheter og mangler? Hvor lett er det ikke å synke ned i gjørmen av kan ikke, klarer ikke, makter ikke? Vi er så veldig klar over egen svakhet, over egne feil og mangler...... Fortsett lesing →

Gud virker gjennom våre liv

Gud virker gjennom våre liv. Enten vil vårt livs vitnesbyrd trekker mennesker nærmere Gud, eller det vil skape større avstand. Vi er verdens lys og salt- er vi bevisst dette?

til mitt kjære barn

barnet mitt er det ikke på tide å komme hjem? Jeg elsker deg, og lengter etter deg Jeg kjenner deg bedre enn noen, Jeg vet hva som har skjedd og hvordan du har falt, men det betyr ikke noe, hva som betyr noe er du Jeg elsker deg med en evig kjærlighet, og vil aldri... Fortsett lesing →

utsendt for å tjene

"Slik som Du har utsendt Meg til verden, har også Jeg utsendt dem til verden."  ~Joh.17.18 Jesus kom for å frelse verden! Han la av seg guddommeligheten og tok på seg en tjeners skikkelse... Han kom ikke med pomp og prakt, men som en liten baby. Han levde ikke i luksus og var med de... Fortsett lesing →

På tide å vende hjem?

Jeg har tenkt mye siste døgnet... ei venninne har vært sterkt på hjertet... mange tanker, mye bønn og tårer... Hun kjente Gud men er gått bort, og i går kom nøden for henne så sterkt over meg... Er det ikke på tide å vende hjem igjen? Den bortkomne sønn satt tilslutt i gjørma med griser... Fortsett lesing →

Blogg på WordPress.com.

opp ↑