video'n er laget av en god venn som òg er ei nydelig søster; TrishSangen er sunget av Grace Williams - den har rørt meg dypt hver gang jeg har hørt sangen/sett video'nnoe som også er grunnen for at jeg legger den ut her,så den kan velsigne andre, og kanskje løfte deres ånd også!http://www.tangle.com/flash/swf/flvplayer.swf
«salig er de fattige i ånden…»
de fleste kjenner igjen linjen fra Bergpreknen, "Salig er de fattige i ånden, for himlens rike er deres" (Matt.5.3) lyder hele verset. Hva er det egentlig å være fattig i ånden? Jeg har ikke svar på det i alle fall, men jeg gikk litt å tenkte på det akkurat... Det står at ingen kommer til... Fortsett lesing →
Å være en «selvfølge»
vi liker alle å bli sett, å bli vist oppmerksomhet innimellom. For de fleste er det ikke noe de trenger hele tiden, men noe som er godt å få oppleve innimellom.Mange ganger går vi dag ut og dag inn og opplever at andre behandler oss som en "selvfølgelighet",det forventes at vi gjør hva vi skal,... Fortsett lesing →
hvordan takle at andre får mer enn èn selv?
Jeg var på handletur i dag, den eldste gutten trengte nye bukser.Liker ikke shopping, men heldigvis er jeg ferdig for denne gangen!Det ble både joggebukse, 2 tøybukser og 2 jeans- og jeg tok med ett par tøffe til minsten også,ikke fordi han egentlig trengte det, men for at han også skulle få noe nytt!Så kommer... Fortsett lesing →
i kampens hete… trenger vi bønn OG omsorg
tidligere i dag kom det inn en "blast" på ei av sidene jeg er på, ei nydelig søster trengte forbønn.Hun har over lengre tid opplevd mye tøft og masse motgang i livet, kampen har rast veldig mot henne.Ei tøff og sterk dame,som vet at bare Gud kan ta henne igjennom,opplevde i går noe de fleste... Fortsett lesing →