Behov for vekkelse blant kristne

Jeg ser med jevne mellomrom poster om at vi trenger å be om vekkelse, og jeg er enig. Vi trenger å be om at ufrelste får Kristus malt for deres øyne- at de kommer til erkjennelse om Guds hellighet og menneskers syndighet og at frelsen forkynnes klart og tydelig slik at de settes på valg.... Fortsett lesing →

Guds godhet under prøvelser

Det er tider der prøvelser utfordrer oss til å stole fullt og helt på Gud og hans ord uten å se eller merke noe, andre ganger er prøvelser tider der vi merker at Gud er nær og at hans løfter oppfylles på mange måter.

Hvor ble Kristus av?

Jeg leste et sitat i går hvor "Christ" ble nevnt. Jeg husker ikke hva det var eller av hvem, men siden det har jeg gått rundt og tenkt på spørsmålet i tittelen. Hvor ble Kristus av? Vi snakker veldig mye om Jesus, men det er sjeldnere og sjeldnere jeg både hører og leser Kristus. Og... Fortsett lesing →

Han er oppstanden!

Gårsdagen var av samme lengde som alle andre, men den føltes ikke slik ut. Den startet med tur på legevakta som endte med at jeg ble sendt videre til sykehus for kirurgisk inngrep. Det ble noen timer der med venting og noen evighetslange minutter med den mest intense smerte jeg har kjent på (og jeg... Fortsett lesing →

Ved korsets fot

Det var ganske blandede følelser blant de mennesker som stod ved foten av korset etter at Jesus var blitt korsfestet. Noen var nok mer likegyldige fordi de bare gjorde jobben sin, andre stod der med stor sorg og så at et menneske de elsket led, hva de mente var urettferdig. Andre igjen benyttet anledningen til... Fortsett lesing →

Blogg på WordPress.com.

opp ↑