Det ble ikke slik jeg hadde ventet, ei heller slik jeg hadde ønsket. Mine drømmer døde sakte ut og mine tanker ble til intet. Oppi alt dette er Du her med håp for i dag og håp for i morgen, alt er i dine hender. Mine dager ble ikke som ventet. Ønsker ble byttet med bønner,... Fortsett lesing →
Kjapp morgentanke
"Gud forbereder deg for noe større" Jeg har lest det hundrevis av ganger og jeg leste det igjen i morges, og egentlig er jeg litt lei av det. FOR, det er ikke det at jeg er imot "det større", men hva er det for noe "større" som egentlig menes? Ofte føler jeg at det snakkes... Fortsett lesing →
Trygghet og glede i ødemarken
Kanskje skulle jeg kalt dette for "Guds favorittid i våre liv"? Det er hvertfall tanken jeg sitter med etter å ha kikket frem og tilbake på to steder i Bibelen. Jeg holder bl.a. på med å lese gjennom Mosebøkene og er i starten av den fjerde. I går avsluttet jeg med "skyen over boligen" (slutten... Fortsett lesing →
Ser du bønnesvaret ditt?
Noen ganger ser vi ikke skogen for bare trær, og slik er det med bønnesvar også. De er egentlig rett under nesa vår, men vi enser dem ikke fordi de ikke kommer slik vi forventet dem. Litt bakgrunn før selve historien. I sommer fikk jeg levert 1 kubikk bark, og siden formen var så som... Fortsett lesing →
La meg få eie min smerte
La meg få eie min smerte, ikke prøv å ta den fra meg. La være med å gjøre den mindre, gjennom å si at andre også sliter. La være å gjøre den ubetydelig, ved å si at det går over. La meg eie min egen smerte. Hvis jeg ikke får lov å være ærlig, å... Fortsett lesing →