Tenke seg til…

En liten pause fører fort tankene i mange retninger. Jeg kjenner at kroppen og hodet ikke liker at så mye skjer for tiden, og gir et lite sukk til Gud om styrke. Jeg tenker på ungen som er drittlei skolen og ber om visdom til å handle godt overfor ham. Jeg tenker på konfirmasjonsdagen om... Fortsett lesing →

Jeg tror Gud

Å oppleve at noen av de vi er glad i sliter og har det vondt og vanskelig er ikke greit. Når det gjelder våre nærmeste så rører det ved de innerste strenger i hjertet vårt og vi kjenner oss både knust, maktesløse og rådville. Det er ikke alt vi kan fikse, uansett hvor mye vi... Fortsett lesing →

Fellesskap som styrker lyset

Vi er alle unike, og det er gjort med vilje og mening. Gud ønsker ikke at vi skal streve etter å bli like hverandre, men at vi skal likedannes Kristus. Nettopp våre ulikheter er grobunn for uenighet og manglende enhet mellom kristne og i menigheter og forsamlinger. Vi liker forskjellig musikk, vi har ulik stil... Fortsett lesing →

Når prøvelser føder vitnesbyrd

Dette innlegget husket ikke jeg, etter lesing sitter jeg her med tårer i øynene og sukker at jeg håper mitt liv bringer et godt vitnesbyrd om min herlige, allmektige og dyrebare Gud og Herre.

Blogg på WordPress.com.

opp ↑