I går var jeg til oralkirurg fordi det har romstert i kjeven de siste ukene, og nei- det er visst ikke rotfyllingstanna som er problemet. Det er 2 år siden jeg var på forrige runde med tenner og kjeve, og en betennelse i kjeven endte med trekking av ei jeksel, og det var der tannlegen... Fortsett lesing →
Uønska adventstradisjon
Jeg har sagt til ett par stykker i dag at jeg tror vi har fått en ny adventstradisjon her i huset, og en ting er sikkert: Den får meg til å savne de adventstradisjoner som vi hadde da guttene var små. Som at 1.desember kjøpte vi julens første kakemann og julebrus, selv om andre hadde... Fortsett lesing →
Vondt eller verst?
På vei ut til tannlegen i dag så satt jeg og kikket litt (når det var mulig) på alt vannet som fosset i bekker og småfall. Det er et syn jeg ofte finner både fint og fascinerende, så også i dag. Men i dag var jeg også ekstra takknemlig for at det var nettopp vann... Fortsett lesing →
Orden i kaoset
Jeg vet ikke om tragikomisk er det riktige ordet for å beskrive hvordan hverdagen har vært her i hus de siste måneder, ja år, men det er slik det føltes på mandag. Jeg vet at møter jeg noen og forteller litt av hva som har skjedd de siste årene, så vil enkelte bare riste oppgitt... Fortsett lesing →
Der vi er
Jeg vet enkelte av dere som leser kan si det samme som meg; at dere er på et vanskelig og vondt sted, men jeg håper at noen av dere har gode dager der livet kjennes godt ut og er fylt med meningsfulle hendelser, aktiviteter og fellesskap. Slik er det altså ikke for meg. Jeg er... Fortsett lesing →