Og han døde for alle, for at de som lever, ikke lenger skal leve for seg selv, men for ham som døde og sto opp for dem. (2. Kor. 5:15) Det er et unaturlig og ubibelsk skille som rår i hjerter og tanker til mange av oss, nemlig at det "vanlige" hverdagslivet er mindre verdt... Fortsett lesing →
Når prøvelser føder vitnesbyrd
Jeg har egentlig gått og tenkt på dette noen dager nå, men noen ganger må ting tenkes og bedes over ei lita stund før det kan skrives. I dag fikk jeg satt meg ned og lest igjennom profeten Daniels bok i Bibelen, og da passet det å få skrevet dette ned. Det er noen ganger... Fortsett lesing →
Knust og helbredet
De siste uker og måneder har jeg lest og lest og lest, og jeg har bedt om at hva jeg tar til meg ikke bare skal være bokstaver, men også at det skal bli til liv for meg. Hvis ikke Gud åpenbarer seg og sitt ord for oss, står vi i stor fare for å... Fortsett lesing →
om synd og Guds kjærlighet
Siden det ikke er skrevet så mye på denne bloggen de siste ukene tenkte jeg at jeg skulle dele to innlegg fra den andre bloggen med dere. Jeg legger like godt ut hele innleggene her, da jeg vet at mange ikke trykker videre for å lese resten hvis bare et utdrag er delt. Jeg har... Fortsett lesing →
Jeg skal lese senere…
Vi har alle tenkt det: "Jeg skal lese Bibelen litt senere" og i de aller fleste tilfellene betyr det aldri. Ikke aldri som aldri resten av livet men aldri som ikke i de gitte situasjonene. Denne morgenen stoppet jeg opp med det siste avsnittet i Ordspråkene 24 som snakker om at 'forfatteren' gikk forbi en... Fortsett lesing →