L❤ve, L❤ve, L❤ve... eller helt ærlig så føler jeg det mest som bla, bla, bla... akkurat nå. Jeg orker bare ikke snakket om søt romantikk og ekte kjærlighet, om alt det gode og alt det vakre.... og det til og med uten overdose Valentinesnakk og lesing. Jeg holder meg unna ALT! Jeg orker bare ikke,... Fortsett lesing →
Man tager hva man haver… {med morsdagen i sikte}
... og ett eller annet blir det til slutt av det også! Ja, morsdagen nærmer seg med stormskritt, og her på bloggen daler det inn med mennesker som har søkt på hjemmelaga morsdagsgaver, morsdag, morsdag kjærlighet og andre søkeord relatert til den førstkommende søndag. Jeg er småbarnsmor og ikke av den mest kreative typen, men... Fortsett lesing →
snø-ambivalens
Er det noe jeg for tiden har ett svært ambivalent forhold til, er det snø. Snø i de mengder det har dalt ned de siste ukene, gir meg både hodepine og kroppsverk og den gir hvile for øynene og sjela. Hva som er mest fremtredende avhenger av øyeblikket du spør meg eller tiden jeg tenker... Fortsett lesing →
Motgangens velsignelser
Vi har en tendens til å se på motgang som noe negativt vi prøver å utsette eller holde oss unna. Tenk over dette: Ingen av oss ønsker bortskjemte, sutrete og kravstore barn, derfor setter vi grenser, gir konsekvenser og går sammen med barna gjennom det som er vondt og utfordrende. Mens vi selv, som voksne,... Fortsett lesing →
Gud kom for de som ikke kan selv
Den herlige kristne broderen skal dele ett bra utsagn han har hørt en profilert kristenmann si. "Gud hjelper den som hjelper seg selv" sier karen og da tenner jeg i boks og utbryter "DET ER LØGN!" før jeg får tid til å summe meg og heller svare tilbake på en mer rolig og sivilisert måte.... Fortsett lesing →