Gud… mente du virkelig meg?

Spørsmålet som kom etter kveldsbønnen var ikke nytt, det hadde blitt stilt med undring flere ganger tidligere. ”Mamma… hvorfor ba du det?” Eldstegutten lurer på hvorfor jeg ba Gud om hjelp til å bli en bedre meg, til å bli en bedre mamma for velsignelsene mine. Jeg forklarer igjen; Selv om jeg er voksen så... Fortsett lesing →

Vær stille min sjel!

Det er ikke alltid så lett det, å la sin sjel være stille og hvile i tillit til at Gud har kontrollen! De fleste av oss opplever tider der ting bare kastes over oss, fra å det ene øyeblikk kunne gå gjennom dagene uten særlig bekymring, er plutselig tankene der og uroer sjel og bringer... Fortsett lesing →

Lovet være Herren! Halleluja!!!

Heisann, så kjekt å ha deg her! Gud er god,og hans kjærlighet varer evig! Vi har en Gud som er med oss i både gode og onde dager!Mange ganger vil vi helst slippe de onde dagene, men de kommer.Vi er fortsatt på denne jord og vi er ikke forskånet fra hva som skjer,men vi har... Fortsett lesing →

når tro ikke flytter fjell

vi vet alle at det står om tro som flytter fjell, at snakker vi til fjellet i tro kan det kastes i havet. Men det skjer ofte ikke. Vi tror Gud for endringer, for bedring, for mirakler og forsørgelse, men så skjer det ikke noe... hva er galt, hva gikk galt? Vi leser de vers... Fortsett lesing →

baksiden av veven?

Jeg kan ikke la være å tenke på at alle ting virker sammen til det gode og at mange ganger ser vi ikke det hele og fulle bildet. Det er tider vi rett og slett ikke skjønner hvorfor vi opplever hva vi gjør... Noen sier at mange ganger er livet som en 'vev', vi at... Fortsett lesing →

Blogg på WordPress.com.

opp ↑