føler du deg en smule fortapt?

Men én ting legger jeg meg på hjertet, og dette gir meg håp: Herren er nådig, vi går ikke til grunne. Hans barmhjertighet tar ikke slutt,den er ny hver morgen. Din trofasthet er stor. Jeg sier: Herren er min del, jeg setter mitt håp til ham. Herren er god mot dem som venter på ham og søker ham. Det er... Fortsett lesing →

Jeg, en kikker

Jeg prøver å huske å gjøre dette hver dag. Det er ikke alltid jeg klarer det, men de dager jeg gjør, bringer det alltid mye godt med seg. Hva jeg snakker om er: KIKKE OPP-  se på himmelen, på skyer, stjerner og annet. Det er en storhet over det hele som er utrolig fascinerende KIKKE... Fortsett lesing →

Gode tider kommer

Jeg må jo bare begynne dette innlegget med to avsporinger 🙂 Den er noe eget med barn og deres tidvis særdeles velplasserte uttrykk! For noen uker siden satt guttungen på ti år og mimret litte granne, og han sier: Husker du den gangen da... og jeg svarer at ja, det husker jeg. Det var kjekt!... Fortsett lesing →

Ulike veier, samme mål

Kapittel 11 i Hebreerbrevet er kjent for de fleste, troens helter er for mange forbilder. Men hvor ofte stopper vi opp og tenker på hvor ulike liv og skjebner disse dyrebare sjelene hadde? Alle opplevde i tro og levde ved tro, men hva de måtte gå igjennom, hva de fikk stå i og hvilke av... Fortsett lesing →

Skadeskutt

En av de ubehagelige tingene ved å leve er at man blir såret, vi er alle i større eller mindre grad skadeskutt. Sårene kommer fra menneskers oppførsel (eller mangel på oppførsel) mot oss, men de også forsterkes av våre tanker og fobier. Jeg for min del har enkelte områder som er særdeles hardt ute og... Fortsett lesing →

Blogg på WordPress.com.

opp ↑