Med hjertet i en glassboks

Jeg har lurt på hvordan jeg har kommet igjennom de siste ukene og månedene så pass greit som det tross alt har gått. Og kanskje kan jeg inkludere enkelte av de siste årene også i den kategorien jeg fant ut at jeg befinner meg i. En av årsakene til at det går bra er fordi... Fortsett lesing →

De vanskelige valgene

Noen ting er enkelt å velge mellom, som: Skal jeg ha brunost eller leverpostei  på skiva? Andre valg er betraktelig mye vanskeligere å ta, som: Skal jeg bryte kontakten med vennegjengen eller ikke? De siste ukene har jeg tenkt en god del på det med de vanskelige valgene vi bør ta her i livet. Jeg... Fortsett lesing →

Vær menneske på ornt’li da!

Det er mange som stadig pynter på det ytre for å fremstille seg selv som den supermann eller suoerkvinne de ikke er. De strever etter å fremstille seg selv som perfekt, som den som mestrer alt og den som alltid vet hva som er trendy og hva annet de og dem de sammenligner seg mer... Fortsett lesing →

Er motgang og lidelse bare meningsløst?

Jeg satt og tenkte over hvor forskellig bibelen og dagens samfunn beskriver lidelse og utfordringer. Det er i dag en tydelig uttalt holdning om at vi helst skal slippe alt som gjør for vondt. Lidelse passer ikke inn i våre tanker og heller ikke helt i vår samfunnsstruktur, og dessverre er denne holdningen også ganske... Fortsett lesing →

Blogg på WordPress.com.

opp ↑