Jeg har lurt på hvordan jeg har kommet igjennom de siste ukene og månedene så pass greit som det tross alt har gått. Og kanskje kan jeg inkludere enkelte av de siste årene også i den kategorien jeg fant ut at jeg befinner meg i. En av årsakene til at det går bra er fordi... Fortsett lesing →
De vanskelige valgene
Noen ting er enkelt å velge mellom, som: Skal jeg ha brunost eller leverpostei på skiva? Andre valg er betraktelig mye vanskeligere å ta, som: Skal jeg bryte kontakten med vennegjengen eller ikke? De siste ukene har jeg tenkt en god del på det med de vanskelige valgene vi bør ta her i livet. Jeg... Fortsett lesing →
Gud elsker deg- også på dårlige dager
Det er dager der begrensningene er så store at jeg ikke liker meg selv, men om jeg ikke liker den meg som kommer til uttrykk, så gjør Gud. I dag vil jeg minne deg om at Gud fryder seg over deg. Herren din Gud er hos deg, en helt som frelser. Han fryder og gleder seg over... Fortsett lesing →
Vær menneske på ornt’li da!
Det er mange som stadig pynter på det ytre for å fremstille seg selv som den supermann eller suoerkvinne de ikke er. De strever etter å fremstille seg selv som perfekt, som den som mestrer alt og den som alltid vet hva som er trendy og hva annet de og dem de sammenligner seg mer... Fortsett lesing →
Er motgang og lidelse bare meningsløst?
Jeg satt og tenkte over hvor forskellig bibelen og dagens samfunn beskriver lidelse og utfordringer. Det er i dag en tydelig uttalt holdning om at vi helst skal slippe alt som gjør for vondt. Lidelse passer ikke inn i våre tanker og heller ikke helt i vår samfunnsstruktur, og dessverre er denne holdningen også ganske... Fortsett lesing →