Når livet blør er det mange ting som skjer i oss og rundt oss, og selv om det er mye av det vi kan gjøre noe med, finnes det også ting vi ikke kan kontrollere. Når livet blir så sårbart at vi føler som vi går med konstant rennende sår som verken blir renset eller... Fortsett lesing →
Barn av Gud (2)
Da guttene var i småskolealder var det en guttunge som kom innom en gang inni mellom, han var ikke venn av dem, men de var noen av de få som godtok han og var med ham. Jeg husker at han en gang kom rett etter vi hadde grillet og jeg spurte om han ville ha... Fortsett lesing →
Barn av Gud
Jeg har gått og gnagd på flere av punktene som kommer i dette innlegget de siste ukene og jeg kommer ikke til å bli ferdig med å tygge på dem før jeg går i grava. Guds visdom og rikdom er ufattelig, og det er dybder og bredder som vi aldri vil favne om, men la... Fortsett lesing →
Hvordan kan jeg annet?
Plutselig ble jeg sittende å tenke på at Gud Far hadde valgt å elske meg, og at Han også utvalgte meg og kalte meg. Jesus ble sendt til jorda for at jeg skulle få tilgivelse og renselse fra synd og bli kledd i en rettferdighet jeg ikke kan oppnå i egen kraft, slik at jeg... Fortsett lesing →
Dagligdagse tankevekkere
Jeg er bare så takknemlig for de tankevekkerne som kommer i løpet av vanlige hverdager og aktiviteter, akkurat som jeg er i de oppmuntringer som kommer gjennom både Guds Ord og andre mennesker. Jeg ønsket å dele to tankevekkere som jeg fikk under helt vanlige ting i går. I går var det vitnemålsutdeling for guttungen... Fortsett lesing →