Hånd i hånd gjennom livet

Når stormen raser rundt meg og hjertet fylles av uro og angst da vet jeg at jeg trenger ikke frykte Du er nær og holder min hånd og leder meg ett skritt om gangen Når gleden fyller hjertet med latter og livet er som en varm sommerdag da vet jeg at det kommer fra deg... Fortsett lesing →

Når ordene blir borte…

De siste månedene, ja over halvåret, har jeg slitt med at ordene er blitt borte. Jeg pleier å si at jeg tenker med fingrene fordi det er i skrivende form jeg alltid har fått bearbeidet tanker og følelser best. Jeg har også svart de som spør meg om jeg maler at "jeg maler med ord".... Fortsett lesing →

Semulegrynspannekaker og livet

Jeg kommer med ett utbrudd av de sjeldne når jeg står på kjøkkenet og uttaler : "Jeg hater at de posene er blitt helt like"! Jeg er irritert på meg selv for å ikke ha lest på posen og bare tømt hva jeg trodde var sammalt mel oppi pannekakerøra. Når jeg innser tabben og får... Fortsett lesing →

å se Guds hjerte gjennom andres hender

Denne uken er blitt fylt med mye jeg aldri kunne forestille meg. Mammahjertet har banket hardt for den ene gutten og jeg har kjent på smerte, tristhet, glede og takknemlighet. Han er blitt prøvet på flere områder de siste dagene, både med mobbing, helse (mulig operasjon i siktie) og annet. Jeg har gjort hva jeg... Fortsett lesing →

Liker du å bli mobbet eller?

Gutten kikker på meg med tårer i øynene og stiller spørsmålet: "Liker du å bli mobbet eller"? Jeg svarer som sant er at nei jeg gjør ikke det og at jeg vet det gjør skikkelig vondt inni oss når det skjer. Vi snakker og jeg prøver å trøste, selv om det føles ut som om... Fortsett lesing →

Blogg på WordPress.com.

opp ↑