"Ta vare på deg selv og de du har kjær" og annet i den duren er noe jeg sier ofte, men det siste døgnet har jeg tenkt litt videre over det. Det er en viktig påminnelse, å ivareta både seg selv og de man har kjær- men like viktig er det kanskje å minne hverandre... Fortsett lesing →
Kom Herre Jesus, kom
Innlegget ble skrevet for "Innsyn" som er Filadelfia Vennesla sitt månedtlige 'menighetsblad'. Jeg poster det som det ble skrevet, men har i tillegg lagt til noe få lenker som tar deg til sider som skriver om nettopp disse tingene. Jeg har og tar det litt rolig i svingene med skrivig akkurat nå da den senebetennelsen... Fortsett lesing →
Adventsstemning
Guttene kommer snikende inn på rommet tidlig en 1.desember-morgen. Først er det det vanlige: Kan vi gå opp? Selvsagt kan dere det, klokka er jo 7. Så er det som om jeg ser lyspæra tennes over hodet på minstemann: Vi kan åpne kalenderen! Og to smilende ansikt med 4 strålende øyner forsvinner som olja lyn... Fortsett lesing →
Livet og en ubrukelig høyrehånd
Forrige uke opplevde jeg å våkne torsdag formiddag med en hånd som verket og var vanskelig å bruke. Etter som dagen gikk ble det bare verre, selv etter inntak av betennelsesdempende tabletter. Da kvelden kom kunne jeg ikke bøye håndleddet eller bruke fingrene uten at det medførte intense smerter, i tillegg strakte det stive og... Fortsett lesing →
Fortvil ikke
Dette innlegget ble egentlig skrevet for den andre bloggen. "Ett ord for dagen". Det er basert på en hendelse vi opplevde i morges, men etter som dagen gikk kom det nye hendelser til som gjorde innlegget lenger. Jeg velger derfor å poste det her i stede for over der. Ja, jeg har gitt dere makt... Fortsett lesing →