Det er ikke til å komme unna at kriser og traumer endrer måten vi forholder oss til verden, andre, oss selv og Gud på. For mange vil plutselige kriser føre til et angrep på deres tro som de ikke var beredt på skulle komme. Plutselig rakner ikke bare deres bilde av seg selv og verden,... Fortsett lesing →
Jeg er litt urolig…
Det er ikke bare jeg som kjenner på uro i disse dager, de fleste har nok en eller annen gang kjent på det de siste dagene. Jeg har visst at landet vårt vil oppleve krisetider i noen år nå, men hadde ikke trodd det skulle bli som dette. Å oppleve at det faktisk er forbudt... Fortsett lesing →
Er troen privat?
Jeg satt og tenkte på uttrykket "personlig tro" som ofte blir brukt i kristne sammenhenger, dog i litt ulike varianter. Det blir brukt som beskrivelse for det frelsesforhold vi skal ha med Gud, men det blir dessverre også brukt som en unnskyldning for å holde seg unna fellesskap og det å dele evangeliet med andre.... Fortsett lesing →
Takk for stjernehimmelen dere gav
Noen uker og måneder er av det slag man håper man aldri opplever igjen, og slik var de tre første ukene av denne desember for meg. Jeg gikk inn i måneden med mot og håp om gode dager, men lite visste jeg om hva som skulle komme. Det har ramlet inn med utfordringer, tunge og... Fortsett lesing →
Nå skal jula ut
Dagene som ledet opp til kvelden var fylt med kaos, forberedelser og forventning. Vi hadde mye å gjøre og tankene var mange, pynt skulle frem og minnene kom. Stjerna lyste og ledet vei, minnet oss om håp og tro. Sangene om glede og fred på jord, minnet om englesang den mørke natt. Gaver ble pakket... Fortsett lesing →