Gud, jeg stoler på deg Jeg orker ikke tenke, jeg orker ikke drømme Jeg orker ikke synge, jeg orker ikke be Jeg orker ikke kjempe, men hva enn jeg møter Gud, jeg stoler på deg Mørket omslutter meg, dag blir til natt Smerten som fyller meg, piner min sjel Jeg fester blikket på deg,... Fortsett lesing →
å gjemme seg bak kristne floskler
Jeg var nede hos ei venninne i ettermiddag. Planen var at jeg skulle hjelpe å skru ned litt og flytte litt, slik at det var liiitt mindre å gjøre i morgen på den store dagen. Litt fikk vi gjort, men verken hun eller jeg hadde dagsform til de store tiltak og aksjoner. Det ble endel... Fortsett lesing →
MEG i Guds øyne
Jeg har tenkt litt i dag og kveld,på hvor ulikt Gud og jeg ser på meg. Jeg har tenkt på en blast jeg skrev for halvannet års tid siden (er publisert på bloggen også, Returning to the first love). Den ble skrevet i ei tid der hjertesorgen var dyp, jeg gikk gjennom ting jeg hadde... Fortsett lesing →
Hvile før arbeid
Jeg har tenkt på en ting de siste dagene, på viktigheten av hvile. Vi vet at det er viktig for vår velvære, for vår evne til å prestere godt, for å klare dagene at vi hviler. Vi trenger søvn, vi trenger hvile og vi trenger lek og moro. Men av en eller annen grunn er... Fortsett lesing →
Du fortjener alle livets sider
"Du fortjener alle livets sider" er ei linje som er blitt hengende fast i meg. En ettermiddag jeg ikke orket noe, kikket jeg (av alle ting) på ett par episoder av en serie (pleier ikke se særlig TV utenom nyheter, sport og vær- hvis jeg orker det i det hele tatt). Damen som sa det... Fortsett lesing →