Marta-forkynnere og Maria-forkynnere

Mange er kjent med fortellingen i bibelen om Marta og Maria. Jesus tas imot i hjemmet deres og mens Marta holder på med gjøremål, sitter Maria ved Jesu føtter og lytter til hva han har å dele. Marta liker ikke at Maria bare sitter der, og går til Jesus med sin klage. Jeg jobber, hun... Fortsett lesing →

Flyktig lykke eller lykkelig flukt?

Sånn innimellom kommer bare de herligste og reneste øyeblikk av lykke over meg. Som når en av guttene uventet sier "DU er den beste mamma som finnes", som en uventet klem i forbifarta, som en uventet telefon som igjen bringer en kjær stemme helt nær, som når fuglungen som kræsjet i vinduet igjen tar vingene... Fortsett lesing →

HJELP vi må ha ferie!

Alle sier god sommer, mens jeg tenker HJELP! Vi må ha ferie. Sommerferien jeg gledegruet meg til er i full gang... Før jeg ble syk var det bare å glede seg, nå er det gledegruing... Jeg gleder meg til mer tid med mine skjønne gutter, men jeg gruer meg til hva det betyr  med fire... Fortsett lesing →

Relevante liv

I går (som nå er blitt i foriforgårs) skrev jeg ett innlegg som aldri fikk tittel selv om jeg ville kalle det "Jeg ønsker meg ett ukult liv og en ukul menighet". Jeg ble gåendes å tenke på det etter publisering, og hva jeg kom fram til er hva jeg ønsker er å se mennesker... Fortsett lesing →

Relevante liv og menigheter

Jeg hadde tenkt å sette tittel jeg ønsker meg ett ukult liv og en ukul menighet, men av en eller annen grunn jeg ikke vet, passet det liksom ikke... selv om det er det dette handler om... I kveld skulle jeg egentlig ha svart på endel mail, noen bare daggamle, andre ukesgamle. Men her sitter... Fortsett lesing →

Blogg på WordPress.com.

opp ↑