Jeg og ene guttungen hadde litt alenetid i går på dagen. Siden han har vært dårlig mesteparten av uka som gikk, så var han rastløs og da hjelper det ikke at det ikke er kompiser i nærheten som har tid til å leke... så vi lagde vår egen private olympiade inne i leiligheten! Det var... Fortsett lesing →
Gledelig overraskelse
For noen dager siden fikk jeg melding på facebook om at jeg hadde blitt trukket ut som vinner i en "konkurranse". Jeg pleier ikke delta i slikt, men dette var en flott mamma-plakat som Strømmestiftelsen gav bort- og de som kjenner meg vet at jeg har et mamma-hjerte som banker for både egne og andre. ... Fortsett lesing →
Sammen klarer vi det
Da er dagen her! 1. des. betyr avspark for adventskalenderen og ved midnatt ble første gave lagt ut. I samme slengen så lovet jeg å dele sokkehistorien hvis alt fungerte som det skulle da dagen var i gang (noe det ikke er, men jeg har funnet en annen måte å ordne det på så jeg... Fortsett lesing →
Årets adventskalender på bloggen
Da nærmer det seg første desember og det er på tide å avsløre hva som er årets adventskalender her på bloggen. Fjorårets kalender fikk navnet "Hvorfor ikke?" og satte fokus på det å se og være der for andre gjennom praktiske handlinger. Dette er noe som ligger dypt i hjerte på meg- vi må se... Fortsett lesing →
Søk det enkle, ikke det storslåtte
Vi mennesker har en forkjærlighet for at ting skal vært stort, flott og gjerne en smule prangende. Vi vil ta oss godt ut, både privat, blant andre og som forsamlinger. Vi fikser fasader og passer på at vi har det beste vi kan oppdrive. Moderne må det jo også være, for vi skal jo tiltrekke... Fortsett lesing →