De vanskelige valgene

Noen ting er enkelt å velge mellom, som: Skal jeg ha brunost eller leverpostei  på skiva? Andre valg er betraktelig mye vanskeligere å ta, som: Skal jeg bryte kontakten med vennegjengen eller ikke? De siste ukene har jeg tenkt en god del på det med de vanskelige valgene vi bør ta her i livet. Jeg... Fortsett lesing →

Vær menneske på ornt’li da!

Det er mange som stadig pynter på det ytre for å fremstille seg selv som den supermann eller suoerkvinne de ikke er. De strever etter å fremstille seg selv som perfekt, som den som mestrer alt og den som alltid vet hva som er trendy og hva annet de og dem de sammenligner seg mer... Fortsett lesing →

Å bli valgt av en annen er godt

Sent lørdag morgen pakket jeg tursekken og fikk meg selv og guttene klare. Vel ute av døra er det størsten som tar sekken første del av turen. Vi snakker og koser oss der vi beveger oss mot skogen, og etterhvert mot toppen der en gapahuk er. Underveis bytter sekken rygg til minsten og mor har... Fortsett lesing →

På kne igjen

Guttungen har slitt med helsa de siste årene og nå er det så ille at det er vanskelig å henge med på skolen. For en gutt som liker å lære er det ganske kjipt, akkurat som det er innmari kjipt å ikke orke å spille fotball så mye som han har lyst til. Fra å... Fortsett lesing →

Når sykdom skremmer mennesker bort

Mange som sliter med kronisk sykdom har erfart at mange mennesker ikke takler dette. Hvordan forholder vi oss til dette? I dag vil jeg minne deg om at selv om mennesker kanskje ikke ser deg, så ser Gud deg. Sykdom har en tendens til å drive mennesker bort, hvertfall sykdom som varer over tid. Det... Fortsett lesing →

Blogg på WordPress.com.

opp ↑