Vi er sårbare

Sannheten om at vi alle er sårbare er blitt skjult under mange ting i årtier. Her i Vesten har mange glemt at kriser og utfordringer er en naturlig del av livet. Vi har også trodd at vi pga vår rikdom, vår kunnskap og vårt godt utbygde samfunn var beskyttet fra hva andre må leve i... Fortsett lesing →

Hva ser vi på i krisetider?

Når jeg stiller spørsmål om hva vi ser på i krisetider så tenker jeg ikke på hvilke kanaler og tv-sendinger man får med seg, og ei heller hvilke filmer og serier vi bruker tid på. Jeg tenker i forhold til Gud og vårt behov for hjelp fra ham. Når vi opplever vanskelige tider så vil... Fortsett lesing →

Jeg er redd Gud…

Jeg har snakket og skrevet med flere den siste uka som kjenner at angst, frykt og redsel tar mer og mer overhånd. Og jeg vet at mange kjenner på det. Det er greit. Det er naturlig. Det er mange som kjenner på det samme i denne tiden. Den usikkerhet som plutselig er kastet over oss... Fortsett lesing →

Jeg heier på politikere og ledere

I disse dager heier vi på hverandre som aldri før og aldri har så mange fått en hjertefølt takk for jobben de gjør. Mange som til vanlig blir litt oversett og mindre verdsatt enn de fortjener, opplever nå at andre ser viktigheten av nettopp deres jobb. Kjempeflott! Alle jobber er viktige for at et samfunn... Fortsett lesing →

Gud har omsorg for deg

Mange finner det vanskelig å tro og føle i disse dager og det blir ikke bedre med det første. Uansett hva som skjer til uka med enten videreføring, innstramming eller oppmyking av krisetiltak og restriksjoner; landet og folket vårt vil lide under dette i lang tid framover. For noen av oss er det ganske greit... Fortsett lesing →

Blogg på WordPress.com.

opp ↑