Tanker og delinger

Jeg hadde egentlig tenkt å skrive noe jeg finner interessant, fascinerende og ja helt utrolig som jeg i år har tenkt på i forbindelse med langfredag og påskelammet og Jesu offer. Kort; jødene på Jesu tid regnet døgnet på to forskjellige måter, noe som forklarer hva som virker som en motsetning i evangeliene- Jesus og... Fortsett lesing →

Er frelsen en menneskerett?

Når man hører ting fra talerstolen så vil man som ny kristen- og ung- stole på at det som blir sagt er riktig, og det fortsatte jeg med i mange år. Det er enkelt å tenke nå at jeg var naiv, men tross alt- man har tillit til den som står der som et talerør... Fortsett lesing →

Hva har vi egentlig i Kristus?

For ett par dager siden gikk jeg og lette etter ei bok jeg visste jeg hadde. Jeg visste også at det var ett kapittel i den som jeg var interessert i å lese, da det gikk på den hebraiske forståelse av følelser og hjerte. Bakgrunnen for at akkurat det kapittelet var av interesse for meg... Fortsett lesing →

Hvilken grunn står vi på?

Gud,selv om jeg ikke ser deg,så ser jeg mot deg.Mitt hjerte er trygt,fordi jeg vet;du ser mot megog du ser meg.Takk Gud,amenHentet fra "Et trofast vern i nøden" Før innlegget starter er det på sin plass å si at hoveddelen ble skrevet for noen måneder siden, jeg husker ikke helt hvorfor det ikke ble postet... Fortsett lesing →

Å bevare hjertet nær Gud

Jeg hadde egentlig tenkt å skrive 'å stå djevelen imot' som overskrift, men da jeg tenkte over det liker jeg bedre hva som står nå. De siste halvannet-to årene har vært ekstreme, selv her i hus. Jeg har vært vant med at ting er vanskelig og at det er unaturlig mye som knoter seg til... Fortsett lesing →

Blogg på WordPress.com.

opp ↑