Det nærmer seg to (eller er det tre?)år siden det kom et eller annet inn i livet mitt som gjorde alt ekstra tungt. Jeg vet ikke hva det er, om det er en kamp av ett eller annet slag eller om det er renselse eller forberedelse eller bare livet... jeg vet ikke. Hva jeg vet... Fortsett lesing →
Skjerp deg da mann!!!
Siden det er ganske så hvitt og kaldt på utsiden har jeg igjen gått og tenkt på det derre med å gjøre noe for andre, og ikke bare be. Jeg har vært innom det en gang eller to (ehh...hundre) ganger før, men siden jeg trenger en stadig påminnelse om det, så kanskje andre også gjør... Fortsett lesing →
Da jeg ble spedalsk
De siste par dagene har jeg tenkt litt på noen ting som skjedde for en ti års tid siden. Det var en periode med mye uro rundt meg og mye tunge ting nær på meg. En konflikt i et miljø jeg vanket i førte til splittelse og jeg valgte å stå på motsatt side ift... Fortsett lesing →
Å gi andre frihet til å velge
Det høres så fint ut, at vi gir andre frihet til å velge hva de selv vil, men det er en veldig skummel side ved det som vi ikke alltid husker. Hvis jeg gir mennesker frihet til å velge hva de mener er best, så åpner jeg opp for at de tar valg jeg ikke... Fortsett lesing →
Nytt bekjentskap i bloggverdenen
For ei god uke siden kom jeg over et innlegg på verdidebatt som virkelig rørte ved hjertet mitt. En broder deler åpent om hvordan han i ungdommen slet noe innmari, verden ble så mørk, tom og håpløs at det opplevdes som om veien ut var ved å opphøre. Det sies så passende: Jeg ønsket ikke... Fortsett lesing →