EN FERIE SOM VIRKELIG VAR EN VELSIGNELSE!!!

Ja da er det nesten en uke siden jeg og guttene kom tilbake til Vennesla

etter en uke i campingvogn på Buerskogen camping en liten halvtime inni skogen utenfor Halden!

Det har vært en spesiell opplevelse hele tiden, fra den første setningen som satte det i gang til jeg sitter her i dag og skriver.

Og det er jammen med ett vitnesbyrd om Herrens kjærlighet og godhet mot ett av sine barn, en av Hans tjenere.

”Gled deg stort i Herren og Han vil gi deg det ditt hjerte lengter etter…” sier sal.37.4.

Og de som kjenner meg, vet jeg er den glade, den som smiler selv om omgivelsene er aldri så mørke.

For Han er jo her, Han er jo med meg, og da kan jeg jo ikke annet enn å glede meg.

Og Han er mitt hjertes lengsel- ”det jeg trenger er deg Gud, og det jeg trenger er mer av deg”, som jeg ofte sier!

Fra den første setning som satte det i gang…blir litt feil å si det egentlig, for verset jeg nevnte var mitt Rehma fra Herren  iforbindelse med denne ferien,

Og da er det selvsagt jobbet gjennom fra Hans side på forhånd, for vi går i ferdiglagte gjerninger,

og vi skal forvente Hans velsignelse og favør over våre liv når vi lever helhjertet for Ham!

For ca en måned siden hadde jeg besøk av venninnen min fra Halden, og vi snakket den ene kvelden om at det hadde jo vært koselig om jeg og guttene kunne tatt turen bort dit også, og at jeg kunne tenke meg at guttene fikk oppleve en ferietur. Hun sier faren har campingvogn og har sikkert ikke noe imot at vi låner den, for det er jo det den er der for!! Hun sender en sms og spør og sier jeg må regne med noen timer før det kommer svar- for han må alltid tenke over… mindre enn 5 minutter senere kommer det at det er i orden og kjempeflott! WOW! Ferdiglagt og å få Herrens favør?? YUP!! Jeg sier ikke ja, men at jeg skal tenke på det…

Jeg bruker tid til det, for jeg vet jeg har fått en skikkelig smell med kroppen i forbindelse med ME’n- og vet at jeg ville normalt være utkjørt etter 2 timer i bil… og jeg regner ca 7 timer hver vei… Men Gud jobber i meg og viser meg at dette er en velsignelse fra Ham. Jeg takker ja, fordi: Velsigner Herren oss med en ukes gratis opphold i en campingvogn så langt borte,

forventer og vet jeg Han følger opp med den nødvendige styrken jeg trenger for å klare og glede meg over turen!

Så barnslig i troen er jeg! Han fullfører det verk som er startet står det i Fil.1.6., og det passer jo bra her også!

3-4 dager før turen blir jeg syk, skikkelig feber…Enten ligger jeg å rister så i senga av feberkulde at jeg tror jeg skal sprette ut av den snart, eller så er febersvetten så ille at jeg tror jeg snart skal renne ut av sengen!! Og dette holder seg gitt…blir ikke bedre, heller verre etter som det nærmer seg…

Jeg får melding om å ikke ha med sengetøy eller håndkle, det ordner faren til venninnen min. Hvilken velsignelse, mindre å pakke med seg!

Og jammen er det ikke liten lekeplass, fotballbane og trampoline der også finner jeg ut- og guttene mine, ELSKER trampoline!!

Og som ikke det er nok, det er plass til å sykle på, så jeg pakker med dem også!! Bra for 2 sykkelfantomer!!  Og badeplass noen hundre meter fra vogna!! WOW! Snakk om ferdiglagte gjerninger, mange av guttenes favoritter!!

Jeg er ganske aktiv på Godtube og har en god venneliste der, sender torsdag morgen ut en fellesmelding om at vi er velsignet med denne ferien og gratis opphold- forklarer at jeg har ME og hvordan det normalt virker, men at siden jeg vet dette er Herrens velsignelse, vil Han også gi all nødvendig styrke. Ber dem om å støtte meg og guttene i bønn, og be om styrke og beskyttelse under kjøreturene (noe sa meg jeg måtte skrive det med beskyttelse spesielt)- og at selv om jeg vet Gud vil gi dette, er de min familie- og familie hjelper og støtter hverandre i bønn. Og wow for en respons, jeg ble helt taus over alle som delte bønner og lykkeønskninger fordi jeg som de sa virkelig fortjente den flotteste ferien jeg noen gang hadde hatt…overveldende…og ikke vant med så gode tanker og ønsker for meg, som noen av dere her også delte med meg!! Takk til dere!

Dagen før avreise ble mer og mer spesiell etter som den gikk fram, jeg fikk mer og mer styrke og glede, var til og med av gårde og hjalp noen en god times tid. På kvelden danset jeg rundt i stua, pakket litt og svarte på alle tilbakemeldingene- og jeg GLEDET meg og så med FORVENTNING fram til turen!! Natta var feberfyllt, men hva så…

Jeg reiser hjemmefra klokka 1, skal bare fylle luft i dekkene før jeg henter guttene…men det var ikke der problemet lå, så jeg må ha sjekk på bilen- de finner ikke noe, men har mulige problem det kan være, men jeg kan kjøre bilen trygt! Guttene tripper av forventning når jeg henter dem og turen går videre, regner som sagt med 7 timer toppen. ’Problemene’ starter etter 30 minutter med veiarbeid og sen kjøring i mange mil. Vi er ikke kommet mer enn 9 mil og tar bensin og tissepause (minsten slutter med bleie, DA stopper man!) Av en eller annen grunn (Gud selvsagt) blir stoppen 20 minutter i stede for 5. Vi fortsetter og kommer bare noen mil før det plutselig stopper seg i trafikken…noen hundre meter senere kommer vi til en omkjøring der politiet vinker inn på sidevei. Radio på og da hører jeg..tre ulykker på 20 minutter…og der er vi, 2 foran oss og en bak oss, men vi kom rett på omkjøring som noen av de første. Gud, annet kan ikke sies. Greit nok, det tar lengre tid, men hadde vi hatt 15 minutter kortere stopp, hvem vet hva vi hadde stått oppi da… Turen videre går greit, men tar tid. Henter nøkkel i Halden (en time etter jeg trodde vi skulle være i vogna) og snakker litt med venninna mi mens guttene springer litt fra seg. Fortsetter videre, jeg er trøtt i hodet og jammen leser jeg ikke veibeskrivelsen feil og vi havner litt for langt!! Ja ja, eneste gang jeg kjørte feil på hele uken var selvsagt da!! Klokka 12 blir guttene lagt i senga! (11 timer etter jeg reiste hjemmefra!) Og tror dere ikke vi kom til ferdig oppredde senger, fullt kjøleskap og fulle skap med beskjed om at det er til oss!!

Feberen sitter hver natt, men jeg velger å ikke la den ødelegge, velger å si at dette er en velsignelse fra Herren og at feberen bryr jeg meg ikke om. Kjenner jeg kan hvile i Herrens nærvær mens kroppen rister eller svetter fra seg- en spesiell opplevelse å ligge der og nyte nærværet og glede seg i Herren mens kroppen kjører totalt eget løp! Tirsdag ettermiddag er det ille, da føler jeg meg skikkelig syk- setter på en film til guttene og setter meg ut på plattingen og snakker med Gud en halvtimes tid. Han får beskjed om at jeg vet Han vil styrke og bære meg, og at nå må Han for jeg kan ikke, jeg makter rett og slett ingenting. Sier også at Han må minne noen om meg, for jeg trenger noen til  å bære meg i bønn. De neste 5 timene kommer det 3 meldinger!! Gud har minnet mennesker om å be for meg! Fra onsdag er alt helt annerledes, feberen er der, men kroppen er like vel lett og fin!! Bønnesvar? JA!! Feberen sitter til jeg har vært hjemme to dager, da plutselig borte. Kamp for å frata meg Herrens velsignelse?? Virkelig! Jeg visste dette kunne komme, selv om jeg ikke gikk og forventet det. Prøve å knekke meg på noe slikt…hallo altså… funker ikke det når jeg vet jeg er midt i en velsignelse fra Herren!

Guttene storkoser seg på turen og jeg får oppleve det som var mitt hjertes lengsel! At guttene fikk en ferie der de koste seg og opplevde nye ting, og jeg fikk se stjernene i øynene deres og høre den lykkelige og glade latteren! Takk Gud! Dere skulle hørt Kristoffer glede seg hver gang vi kom på E6 og kunne kjøre i 100!! Og vi kjørte forbi andre! Markus da vi kjørte på den nye Svinesundsbroa og det kommer ”denne var KUUUL”. Latteren mens de hopper i trampolina! Gleden over badeturene!! Og de hadde dusjer vi måtte putte penger på, de ELSKET å dusje der, så det ble litt ekstra dusjing gitt!! Gleden da vi fikk prøve oss på å rekke Moss-Horten ferja selv om vi løste billett ett minutt etter den skulle gått og vi rakk det! Sverigetur der Kristoffer fant ut at Sverige var annerledes enn Norge du!! (veimerking og skilt var annerledes, og han mente skogene og annet også var annerledes selv om vi bare var noen hundre meter inn i Sverige da jeg spurte) Mye kjekke opplevelser altså! Og en nydelig en for mor- jeg har mailet med en 84-år gammel tidligere pastor fra Sarpsborg noen måneder. Han og konen utsatte ferien sin 3 dager så jeg og guttene kunne komme på middag til dem! Du å nydelige mennesker, og tenk at Gud ordnet så vi fikk møte hverandre- en virkelig stor glede og velsignelse for meg! Det var faktisk også ‘oppfyllelse’ av ett av mitt hjertes lengsler!!

Ja og tilslutt….i dagene før avreise gikk jeg som vanlig og småsnakket med Gud gjennom hele dagen, og den ene gangen kommer jeg tilfeldigvis til å si til Han i en bisetning at jeg synes at når Han har velsignet oss med oppholdet kunne Han jo gi oss resten også… Jeg hadde penger jeg, og regnet med det gikk 4-5 tusen totalt. 3 dager før avreise, melding om noe lommepenger til ferien. Morgenen den dagen vi skal reise, forespørsel om kontonr for noen vil velsigne oss, onsdag under turen, melding om mer lommepenger… 5500,- ble vi velsignet med, og vi brukte 4500,- Han gir oss langt mer enn vi ber om står det…WOW Gud er fantastisk!!

OM JEG FØLER MEG VELSIGNET I OVERFLOD AV HERREN- GJETT OM!

Om jeg elsker Han!!??

Å gjett om! Han er best, og Han er det viktigste i livet- Han ER livet!

Ps! Fikk ikke lov å gjøre rent eller noe, bare pakke tingene våre og oss ut. Og turen hjem gikk på ca 6 timer!!

En kommentar om “EN FERIE SOM VIRKELIG VAR EN VELSIGNELSE!!!

Legg til din

1. Så hyggelig at turen var vellykket  tross prøvelsen innledningsvis. Gud gi dere en ordentlig fin avslutning på sommeren, med hyggelige oppdagelser og spennende opplevelser! Jeg vet ikke hva ME er, men Gud gi deg styrke og kraft til å overvinne motstanden og fortsette med å glede deg over dagen!

Din tur til å dele :)

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )