Korsfestet med Kristus

English version you find by follow link:

Crucified with Christ

”Jeg er korsfestet med Kristus. Jeg lever ikke lenger selv…”

Gal.2.20 er ett kjent og kjært vers for mange, men det er også ett vers som skaper forvirring og frustrasjon.

 

Forvirring fordi vi i begynnelsen av vår vandring som troende ikke alltid forstår hva det betyr å være korsfestet med Kristus. MEN dette er en åndelig sannhet, og kan dermed ikke gripes med vår menneskelige fornuft. Så fortvil ikke om du ikke enda har grepet det, for du har grepet det viktigste- JESUS!! Og det er gjennom fellesskapet med Gud at vi får Hans sannheter åpenbart for vår ånd. Den Hellige Ånd er vår læremester, visdommens fylde er i Jesus, og Gud gir visdom til alle som søker Han etter den! Så søk Gud for den visdom du trenger, og det vil skje, Han vil gi den til deg!!

 

Frustrasjon fordi vi etter å ha grepet litt av denne åndelige sannheten, ser at vi kommer til kort på så mange områder i livet, at vi ofte lever mer i oss selv enn i Ånden, i Ham. Og våre hjerter roper etter en større fylde av Guds herlighet i og over våre liv. MEN bli ikke frustrert, for det er Gud som har skapt denne lengselen i deg etter å virke og ville til Hans gode behag. Han er den som gav deg den dype lengselen etter at ”Han skal vokse, og jeg skal avta!”. Og ’i Ham er det ingen fordømmelse’. Så bli ikke frustrert og fordøm deg selv, men la heller din lengsel drive deg inn til korset og søk etter mer av Ham- og du vil erfare det! Husk at helliggjørelsen, at Han skal vokse og du skal avta, er en prosess. Noe de brukte ordene (vokse/avta) også tydelig beskriver!!!

 

”Korsfestet med Kristus…” er for oss i dag en åndelig sannhet som vi vokser inn i (ved at vi avtar i oss selv!!).  Men da Jesus for nesten 2000 år siden døde på korset, var det faktisk en fysisk sannhet også. Dette er det mange som aldri har tenkt på, men Jes. 49.16 sier at vi er ’tegnet i begge Hans hender’. Da Jesus ble naglet til korset, var du der sammen med Ham- fordi du er tegnet i begge Hans hender. DU ble fysisk korsfestet sammen med Kristus. Derfor er det også slik at alt i deg som ikke er av eller til det gode, av Gud, er hengt på korset og gjort soning for.

 

Du ble korsfestet med Kristus, men du ble også oppreist sammen med Kristus og kan leve det nye livet i Ham, fordi Han overvant det onde. Og i Ham finner du den du er skapt for å være og du blir hel som menneske fordi du forenes mer og mer i en ånd med din skaper og Herre.

Og husk at dette er en prosess, ”Han skal vokse og jeg skal avta”!!!

 

”Jeg er korsfestet med Kristus. Det er ikke lenger jeg som lever, men Kristus lever i meg…” (Gal.2.20a)

Din tur til å dele :)

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

w

Kobler til %s

Blogg på WordPress.com.

opp ↑

%d bloggere like this: