Gud gjør nødvendigvis ikke ting enkelt, men…

Vi er de fleste i samme båt, vi ber til Gud om hjelp og ønsker at

1. Gud forandrer hele omstendigheten mirakuløst slik at det umulige blir enkelt og behagelig

2. Det umulige blir borte vekk

Men dette skjer da ikke særlig ofte, det som derimot skjer er at når vi fortsetter å søke Gud i bønn og gjennom å ta til oss Ordet, vil Gud gripe inn og gjøre det umulige mulig.

Vi ønsker de lette og enkle dagene, vi ønsker de gode følelsene og at vi selv kan klare. Vi ønsker at vi var superkvinnen/-mannen som mestret alt og alle lett som bare det. Vi ønsker å si at vi kan, vi klarer, vi presterer, vi mestrer- i bunn og grunn ønsker vi å kunne si at vi IKKE kommer til kort i noen omstendigheter.  Men virkeligheten er nå engang ikke slik, eller?

Jeg for min del er langt unna «ønskedrømmen» om å være superkvinnen eller «man of the world», jeg mer som en puslete, våt kattunge som mjauer en smule fortvilet etter varme, støtte og hjelp. Jeg klarer ikke livet og alle dens utfordringer på egen hånd, jeg trenger hjelp. Mange ganger er det mer monstermamma enn mønstermamma i meg, andre ganger lurer jeg på om det er noen vits i å prøve enda en gang fordi jeg vet at jeg vil feile igjen.

Jesus sa Han ville være med oss hver dag til verdens ende. HVER DAG! Det er alle slags dager det, både de gode og vonde, både de glade og de sorgfulle, både de lette og de tunge, alle dager betyr også alle slags dager. Og ikke bare lovet Gud å være med, Han lovet at holder vi fast til Ham, vil vi også få hva vi trenger for å stå som mer enn overvinnere. Vi vil få innsikt og visdom, vi vil få kraft og styrke, vi vil få nytt håp og en dyp fred og vi vil aldri være alene. Gud ikke bare ser hva vi føler og opplever, men han har også den dypeste medfølelse med oss. Han ser tårene og det gjør noe med Gud, Han ser fortvilelse og det rører ved Hans hjerte, Gud vil holde sine barn tett og Han vil tale håp, fred, kjærlighet og styrke til dem. Det er mange ting vi i oss selv aldri ville klart å komme igjennom, men Jesus i oss vil klare det. Og her ligger kjernen, når vi ikke kan og klarer, må vi klynge oss til Han som kan og Hans styrke vil ta oss igjennom. Gud gjør nødvendigvis ikke ting enkelt, men Han gjør det mulig.

Alt makter jeg i Ham som gjør meg sterk! (Fil.4:13)

Han gir den trette kraft, og den som ingen krefter har, gir han stor styrke. (Jes.40:29)

For vi har ikke en øversteprest som ikke kan lide med oss i vår svakhet, men en som er prøvet i alt på samme måte som vi, men uten synd. La oss derfor frimodig tre fram for nådens trone, så vi kan finne barmhjertighet og nåde til hjelp i rette tid. (Heb.4:15-16)

Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, og jeg vil gi dere hvile. (Matt.11:28)

Herren vil selv gå foran deg. Han vil være med deg. Han slipper deg ikke og svikter deg ikke. Vær ikke redd, og mist ikke motet! (5.Mos.31:8)

2 thoughts on “Gud gjør nødvendigvis ikke ting enkelt, men…

Add yours

Din tur til å dele :)

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Blogg på WordPress.com.

opp ↑

%d bloggers like this: